Jak se nemodlit za druhé II
4. IMITACE DUCHA
Platí zásada: Když nevíš, co bys řekl, NEŘÍKEJ NIC. Nevymýšlej si slova od Pána, vidění či
duchovní dojmy. Jenom se tiše modli. Jak prosté... Ale člověk má někdy pocit, že to si přece
nemůže dovolit, když už ten druhý přišel (a navíc, jsme tu přece nějací "cháro-ši", no ne?!)
A tak vydáváme za "slovo od Pána" první zbožnou myšlenku, která přijde na jazyk, první obraz,
který vyplaví přehuštěné podvědomí. A ostatní ať si pak lámou hlavu, co to má znamenat!
5. NEGATIVNÍ VÝROKY BEZ VÝKLADU A BEZ ŘEŠENÍ
Stalo se, že do jednoho společenství přišla skupina "borců", aby se modlila za přítomné. Při
modlitbě za jednoho bratra měla
jedna sestra "pocit", že na jeho srdci leží temný balvan. Aby překážku specifikovali,
otevřeli Písmo - a ejhle! Zrovna pasáž o člověku, v němž byla legie démonů. Logicky usoudili,
že v kořenu této svázanosti musí být nějaký nevyznaný hřích. Když si nemohl vzpomenout,
popřála mu jedna sestra na rozloučenou upřímnou soustrast - a odešli.
Dotyčný odešel celý zmatený a plný úzkosti do kostela. Následující týden prožil v depresích
(není nic příjemného žít s pocitem, že v sobě máte "legii"). Shodou okolností mu to mohl
kdosi zkušenější potom vymluvit. Jediné pokání, které totiž aktuálně potřeboval, bylo
odpuštění těm, kteří jej takto poničili.
Z toho plyne poučení - s negativními proroctvími a výroky z Písma zacházejme velmi
opatrně.
6. PŘÍLIŠ DLOUHÁ MODLITBA
Znám případy, kdy lidé odcházejí po modlitbě za uzdravenívíc rozložení než přišli, a
to jenom proto, že modlitba byla úmorně dlouhá.
Jedná se zvláště o modlitbu za vnitřní uzdravení. Nelze si myslet, že je nutné v jedné
modlitbě probrat a srovnat všechny oblasti života toho druhého, kde došlo k pokřivení či
zranění. Není možné během hodiny "vyřešit" všechna bolavá místa člověka, který má za sebou
dvacet či čtyřicet let života. Bohatě stačí, když uděláme s Boží milostí jeden krůček dopředu
- a příště třeba další.
Ani při modlitbě za fyzické uzdravení není přímá úměra mezi úspěšností modlitby a její
délkou, proto není třeba modlitbu za nemocného neúměrně natahovat.